"İlerlemenin Yolu Adım Atmaktır"
+90 ( 312 ) 433 29 90
+90 ( 362 ) 432 03 04

SIK SORULAN SORULAR

Sıkça Sorulan Sorular

1. İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi ile Ortak Sağlık ve Güvenlik Birimi arasındaki fark nedir? İşyeri sağlık ve güvenlik birimi; devamlı olarak en az 50 işçinin çalıştırıldığı işyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini yürütmek üzere işyerinde bünyesinde kurulan, gerekli donanım ve personele sahip olan birimdir. İşyeri sağlık ve güvenlik birimi; en az bir işyeri hekimi ile sanayiden sayılan işlerin yapıldığı işyerlerinde en az bir iş güvenliği uzmanından oluşur. Ancak bu yükümlülük, Genel Müdürlük tarafından yetkilendirilmiş ortak sağlık ve güvenlik birimlerinden hizmetin tamamının veya bir kısmının alınmasıyla da yerine getirilebilir. Ortak sağlık ve güvenlik birimi ise bir veya birden fazla işyerine iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini vermek üzere işyeri dışında kurulan, gerekli donanım ve personele sahip olan ve Genel Müdürlük tarafından yetkilendirilen kamu kurum ve kuruluşlarını ve özel hukuk tüzel kişilerdir. 2. Neden İSG Uzmanı ve işyeri hekimi bulundurmak zorundayız? 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu'na göre; sanayiden sayılan, devamlı olarak en az elli işçi çalıştırılan işyerlerinde, işyerinin iş güvenliği önlemlerinin sağlanması, iş kazalarının ve meslek hastalıklarının önlenmesi için alınacak önlemlerin belirlenmesi ve uygulanmasının izlenmesi hizmetlerinin yürütülmesi için en az bir İş güvenliği Uzmanı görevlendirilmesi, işçilerin sağlık durumunun ve alınması gereken iş sağlığı ve güvenliği önlemlerinin sağlanması, ilk yardım ve acil tedavi ile koruyucu sağlık hizmetlerini yürütülmesi için ise en az bir işyeri hekiminin görevlendirilmesi ve işyeri sağlık biriminin oluşturulması gerekmektedir. İşveren işyerindeki işçi sayısına, işyerinin niteliğine ve işin tehlike derecesine göre bir veya daha fazla işyeri hekimi ve işyerinin bulunduğu tehlike sınıfına uygun olan, Bakanlıkça belgelendirilmiş bir veya daha fazla iş güvenliği uzmanı görevlendirmekle yükümlüdür. 3. Asıl işveren - Alt işveren ilişkisinin kurulma şartları nelerdir? 27.09.2008 tarihli Alt İşverenlik Yönetmeliği'ne göre, asıl işveren alt işveren ilişkisinin kurulabilmesi için; • Asıl işverenin işyerinde mal veya hizmet üretimi işlerinde çalışan kendi işçileri de bulunmalıdır. • Alt işverene verilen iş, işyerinde yürütülen mal veya hizmet üretimine ilişkin olmalı ve asıl işe bağımlı olarak asıl iş sürdüğü müddetçe devam etmelidir.  • Alt işverene verilen iş, işyerinde mal veya hizmet üretiminin yardımcı işlerinden olmalıdır. Asıl işin bölünerek alt işverene verilmesi durumunda ise, verilen iş teknolojik nedenlerle uzmanlık gerektiren bir iş olmalıdır. • Alt işveren, üstlendiği iş için görevlendirdiği işçilerini sadece o işyerinde aldığı işte çalıştırmalıdır. • Alt işveren, daha önce o işyerinde çalıştırılan bir kimse olmamalıdır. Ancak daha önce o işyerinde çalıştırılan işçinin bilahare tüzel kişi şirketin ya da adi ortaklığın hissedarı olması, alt işveren ilişkisi kurmasına engel teşkil etmez. 4. ATAÇ OSGB Ortak Sağlık Güvenlik Birimi ile bize ne gibi avantajlar sağlayabilir? Yasalardan doğan tüm yükümlülüklerinizi ATAÇ OSGB yerine getirecektir. • İşyeri Hekimi, risk grubuna göre İş Güvenliği Uzmanı, Sağlık Elemanı gibi elemanları görevlendirme yükümlülüğünüz olmayacak. İhbar ve kıdem tazminatlarını düşünmeyeceksiniz. • İSGB kurmanız durumunda bulundurmanız gereken en az, 12 m² Sağlık Hizmetleri, 8 m² İş Güvenliği hizmetleri için oda bulundurma zorunluluğunuz olmayacak. • İş sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği Ek:1 gereği bulundurmanız gereken “Asgari Malzeme Listesi” bulundurma zorunluluğunuz olmayacak. • İşletme körlüğünden kurtularak; eksikler ve gereklilikler profesyonel bir kadro tarafından ortaya çıkarılacak. • Gerekli hallerde (hastalık veya özel sebepler) işe devam edemeyecek doktorunuz veya mühendisiniz yerine aynı niteliklere haiz bir personel zaman kaybı olmaksızın görevi yürütecektir. • ATAÇ OSGB tarafından görevlendirilen iş güvenliği uzmanı veya iş yeri hekimimizin yine ATAÇ OSGB tarafından denetlenmesi sağlanarak verilen hizmetin kalitesi arttırılacaktır. • Şirketinizde görevlendirilecek uzmanlarımız sadece eksikleri tespit etmeyecek bu eksiklerin nasıl giderileceği konusunda da öneriler getirecektir. • ATAÇ OSGB gizlilik ilkesini baz alarak çalışan ve tarafsız olarak 3. göz denetimlerini yapabilecektir. • İşçilerin sağlık gözetimine ve çalışma ortamının gözetimine ait bütün bilgileri işveren adına kayıt altına alınacak, saklanacak ve gerekli istatistikler oluşturulacaktır.  • ATAÇ OSGB işveren adına Bakanlıklar ile ilgili tüm yasal süreçleri takip edecek ve işverene raporlama yapacaktır. 5. Neden sertifikalı İlkyardımcı bulundurmak zorundayım? 06/05/2002 tarihli İlk Yardım Yönetmeliği'nin 16. maddesine göre (Değ: 18.03.2004 -25406 R.G.); tüm kurum ve kuruluşlarda istihdam edilen her yirmi personel için bir, ilgili mevzuata göre ağır ve tehlikeli işler kapsamında bulunan işyerlerinde, her on personel için bir olmak üzere, bu yönetmeliğe göre yetkilendirilmiş merkezden en az “Temel İlkyardım Eğitimi” sertifikası almış "İlkyardımcının bulundurulması zorunludur.   Devamını Oku

Kimler ilk yardım eğitimi almalıdır?

22 Mayıs 2002'de Sağlık Bakanlığı tarafından çıkartılan 24762 sayılı ve 18 Mart 2004 tarihinde üzerinde bazı değişiklikler yapılan 25406 sayılı İlk Yardım Yönetmeliği gereğince tüm kurum ve kuruluşlarda ilk yardım eğitimi almış personel bulundurma zorunluluğu getirilmiştir. İşyerlerinde her 20 kişiden birinin ilkyardımcı olması, tehlikeli işler kapsamında olan işyerlerinde ise her 10 kişiden bir kişinin ilk yardımcı olması gerekiyor. Şunu da unutmamalıyız ilk yardımın önemini bilincinde olan herkes ilk yardım eğitimi almalıdır. Devamını Oku